HTML

Egy ateista naplója

Friss topikok

  • theatheist: Szia! Köszönöm a hozzászólásod, örülök, hogy találtál valami érdekeset a sok hülyeség között, ami... (2013.10.14. 22:44) Jézus vs Buddha
  • theatheist: Köszönöm szépen :) (2013.10.06. 20:04) A forrás
  • haloventime: Köszi a beszámolót, és gratulálok a helyezésedhez! Üzenetben válaszolok, úgyhogy majd nézd a post... (2013.04.08. 20:52) két vélemény
  • theatheist: A nap beszólása pedig (Y-tól) "Te nem ismerted X-et, mert nem olvastad a könyvet, pedig csak ilyen... (2013.03.18. 17:16) A hívő lélek torzulásai
  • theatheist: Én sem igazán akartam róla beszélni csak épp belefutottam a facebookon és ide akartam kapcsolni, h... (2013.02.25. 16:45) Korán reggel

Címkék

Korán reggel

2013.02.25. 08:43 varkány

Azt hiszem nem volnék egyedül azzal a vélekedésemmel, hogy bár nehéz a kereszténységnél unszimpatikusabb vallást összehozni, az iszlám azért megpróbálkozik és sikerül is neki. Ez annak kapcsán jut eszembe, amelyet már szerintem korábban is írtam. Na szóval, nem tudom, hogy a koránnak van-e több fajta szerkesztése, elrendezése, de az angol nyelvű változat, ami nekem van meg eléggé érdekes. Az első szúra valami vallásos nyavajgás arról, hogy allah milyen menő és jófej. Csak az amit nap mint nap elnyavalyognak a templomban. Azt már biztos említettem, hogy nekem ez a végtelen ismételgetés, hogy milyen jó az isten, inkább olyan mintha magukat szeretnék meggyőzni az emberek. Na mindegy. Szóval az első szúra ilyen, a második szúra, ami még ugyanazon oldalon kezdődik viszont megint érdekes: lényege, hogy ekézze azokat, akik nem hisznek, elmagyarázza, hogy velük van a baj, ők a hülyék, ők a süketek, ők a vakok stb. Tehát a korán első és legfontosabb kiindulópontja a kinyilatkoztatás és azok ekézése akik nem fogadják el. De ha annyira magabiztos az igazában, akkor miért fontos, hogy egyben a hitetleneket is a föld alá gyalázzák? A bibliában a teremtés könyvével legalább azt érzi az ember, hogy megpróbálja a kozmikus rendet magyarázni, a dolgok eredetét. De a korán, na az aztán nem. Első oldalára a megbélyegzés és a gyűlölet üzenetét veszi. Olyan mint valami rossz politikai pamflet. Aki nincs ellenünk az ellenünk van... de aki velünk van az is ellenünk van... nem tudom mi mással lehetne kezdeni egy szent könyvet, hogy kevésbé legyen átlátszó a szándéka. Ezen az íróinak kellett volna gondolkodniuk.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diaryofanatheist.blog.hu/api/trackback/id/tr796035409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haloventime 2013.02.25. 11:25:48

A muszlimok valahogy nagyon békésnek tartják ezt a vallást, és van is ilyen, amivel az interneten találkoztam, hogy mennyire a vallásukban található békére és toleranciára koncentrálnak. Mert nagyon sok jó dolog van benne: böjt, ima, a szegények segítése. Ugyanakkor nem ez a többség, sajnos. Egyszer találkoztunk egy egyiptomi emberrel, aki vagy 20 éve Mo.-m él, és egyetemen tanít, és beszélt egy kicsit az iszlámról, hogy mennyire békésnek akarják beállítani ezt a vallást, pedig nem az, és hogy sose kezdjünk muszlim férfival, mert lehet, hogy először kedvesek, de házasság után már állítólag rákényeszerítik a hagyományokat az európai nőkre is, látott ilyet itt is. Még nekem is meglepő volt, amit mondott, de ő biztos jobban látja, mint én, csak én mindig azt a békés részét láttam a dolgoknak, a terrorizmust ugye meg nem kajáltam be olyan formában, ahogy azt a tv-ben beállítják. De talán egyszer majd lecseng a dolog. Hisz ugye ez évszázadokkal később alakult ki, az iszlám, mint a kereszténység. Most annyi ideje létezik, mint a kereszténység a középkorban. És a kereszténység a középkorban azért szintén eléggé hülye volt, ezerszer rosszabb, mint az iszlám most. Szóval talán egyszer majd elmúlik ez az extremitás.

theatheist 2013.02.25. 15:47:08

Ezt még ide: http://edition.cnn.com/2011/WORLD/asiapcf/03/29/bangladesh.lashing.death/index.html

theatheist 2013.02.25. 15:50:59

Mindenképpen haladnia kell valamilyen irányba, bár ahogy a kereszténység is az afrikai nyomorban tudja tartani hídfőállásait, úgy tudja az iszlám tartani a sajátjait. Ugyanakkor kíváncsi vagyok milyen hosszú és rövid távú hatásai lesznek a fejlett demokráciák szomszédságának. Mert azontúl, hogy a demokrácia gyümölcseit szívesen fogyasztják, ugyanakkor megvetendőnek tartják azt. Ezt a kettős mércét pedig nehéz elfogadni.

haloventime 2013.02.25. 15:57:44

Az ilyen hírek azok, amiktől (szintén) igyekszem távoltartani magam. Igen, megemlítettem, hogy vannak normális muszlimok is, de kevés, és tudom hog yilyen igazból. Nem akartam elkezdeni beszélni arról, hogy az iszlám és a nők, mert ez egy végeláthatatlan dolog, és nem akarok róla beszélni, mert fáj tőle a szívem és nem tudom a helyzetet jobbá tenni.

theatheist 2013.02.25. 16:45:05

Én sem igazán akartam róla beszélni csak épp belefutottam a facebookon és ide akartam kapcsolni, ha már épp ez a téma merült fel bennem ma reggel.
süti beállítások módosítása