HTML

Egy ateista naplója

Friss topikok

  • theatheist: Szia! Köszönöm a hozzászólásod, örülök, hogy találtál valami érdekeset a sok hülyeség között, ami... (2013.10.14. 22:44) Jézus vs Buddha
  • theatheist: Köszönöm szépen :) (2013.10.06. 20:04) A forrás
  • haloventime: Köszi a beszámolót, és gratulálok a helyezésedhez! Üzenetben válaszolok, úgyhogy majd nézd a post... (2013.04.08. 20:52) két vélemény
  • theatheist: A nap beszólása pedig (Y-tól) "Te nem ismerted X-et, mert nem olvastad a könyvet, pedig csak ilyen... (2013.03.18. 17:16) A hívő lélek torzulásai
  • theatheist: Én sem igazán akartam róla beszélni csak épp belefutottam a facebookon és ide akartam kapcsolni, h... (2013.02.25. 16:45) Korán reggel

Címkék

két vélemény

2013.03.15. 12:08 varkány

/Ha valakit megsértenek, ne legyünk meglepődve ha nem hagyják szó nélkül./

Én nem tudom, hogy miért csodálkoztok. Ha gúnyt (ami nem egyenlő a viccel) űznek a Pápából meg az Egyházból ne csodálkozzatok, hogy utána majd lesznek olyanok akiknek ne
m fog tetszeni, pláne egy olyan kényes dolognál mint a vallás.

Ez szerintem mindenkinél előfordul csak valami más borítja ki a bilit és nincs olyan ember aki mindenben független tudd maradni. Ebből a szempontból nézve hipokrita mindenki (amúgy is hipokrita mindenki alapból) és én ezt be is vallom magamról. Nem vagyok vallásos, sót mondhatnám, hogy agnosztikus, de mivel keresztény környezetbe nevelkedtem nem tudom teljesen letenni a témát és sajnos nem tudok lenyelni mindent. (még)

Mivel már ennyit megírtam most már végig írom hisz mindenkinek viszont joga van, hogy kinyilvánítsa a véleményét kivéve ha tagadja a holokausztot, akkor nem; vagy volt népirtás vagy mész a börtönbe. Attól amiért meg van jogod hozzá, hogy mondj amit akarsz, nem kell pöcsnek lenni. Mint ahogy innen bármelyikőtöknek joga van azt mondani, hogy "dagadt" vagyok, attól még lehet, hogy az nekem nem fog jól esni. Pont ez a helyzet itt is a keresztényekkel. Belátom, hogy a fenti blogon található dolgok a pápával nem hatnak meg (max a pedobear), de ha valaki vallásos és évek óta azt fúják neki (mint magyar, mint a nemzetközi fórumokon stb.), hogy az Egyház a pedofilok fészke és védelmezője, homók utálója, tudományok elnyomója és az AIDS terjesztője, akkor szerintem jogos ha felháborodik, megsértve érzi magát mert megtámadtak azt amibe hisz.

Ugyanennyi erővel akár a netten a képek készítőinek és meg kéne tanulni nyelni.

De ha témába akartok maradni a vallás gyűlöléssel akkor itt lehet követni
http://www.reddit.com/r/atheism/

utána meg majd ezt légyszi nézzétek meg mert tökéletesen bemutatja a subreddit közönségét
http://youtu.be/slKULc8W7lM

Attól meg nem félek, hogy egyhamar eljutnának a Mohamed tiltás szintjére. Ami ugye az, hogy katolikusok kinyírnak vagy beverik a képed hisz az állam nem tiltja, hogy Mohamedet lerajzold.

szerk: kijavítottam az /r/atheism leírását keresztényről vallás gyűlölésre, mert ugye nem az nem egy exkluzív klub.

1. Érdekesség, hogy ezek a "támadások" (mármint ezek a mémek) többségében nem a hívek meggyőződésére, hitére, stb (arra ott vannak az ateistább oldalak) irányulnak, hanem az egyházra mint intézményre, annak hibáira és úgy általában az általa nyújtott szolgáltatások minőségére (a pápaválasztást nézve nekem az a benyomásom volt, hogy ezen a ponton már letagadni sem lehet, hogy ez showbusiness) Az hogy rögtön mindenki magára veszi, és személyes támadásnak éli meg számomra komikus.

2. A pedomacis mémet nem az a vélekedés szülte, hogy minden katolikus pedofil volna, így aligha értékelhető a hívek elleni támadásnak. A pedomacis mém azt figurázza ki, hogy az egyház mint szervezet elsődleges válasza a belül tapasztalható pedofíliára az elhallgatás, hogy segít megúszni a dolgot az elkövetőnek, hogy eltussolja az esetet. Ha lenne olyan, hogy pedofilok világszövetsége, szerintem az is hasonló elvek és mechanizmusok mentén működne. Ezt nem vakarhatja le magáról az egyház. De tulajdonképpen mit is szeretne ezzel kapcsolatban a hívő? Hogy az egyház képmutató és törvényellenes módon működik, de ezt ne tegyük szóvá? Mert az egyházról csak jót vagy semmit? Na bocs de ennyi erővel az olasz maffia is mondhatja magáról, hogy ők milyen szent életű emberek és senki ne merészelje ennek az ellenkezőjét állítani. A különbség csak annyi lenne, hogy az olasz maffiának nem volna annyi követője, mint a vatikáni maffiának.

3. Abban egyetértünk, hogy mindenki hippokrita (már eleve azért, mert nincs olyan elvrendszer a világon, amely végső soron valahogy ne kerülne ellentmondásba magával). De azért fontos különbség az, hogy ha valaki ezt belátja, és az hogyha valaki papagáj módjára károgja, hogy "nem, én nem, mi nem tévedünk és nem vagyunk képmutatók" pedig dehogynem, mindenki az.

4. Az valóban logikus, hogy a sértésre sértődés a válasz. De azért a sértés milyensége nem mindegy. Engem ez a 'megsértődünk a poénkodós mémekre' hozzállás arra emlékeztet kb hogy "buta vagy! - te meg csúnya vagy" A katolikusokban pont az az ijesztő, hogy ilyen jellegű óvodás csínytevésekre, sértésekre halálosan komoly ellenlépéseket tiltást, eltaposást, elnémítást akarnak. Már bocs de legyen mindenkinek annyi kiállása, hogy elviselje a kritikát, főleg ha az humor formájában érkezik. Ennek a hozzáállásnak a szélsőséges formája az iszlám mohamed karikatúrás gyilkolászós gyújtogatós akciója. Érdekes róluk a katolikusok is belátják, hogy ez azért túlzás. Nem lehet, hogy a saját reakciójuk is túlzás?

5. Nekem ez a 'gyártsunk tabut' dolog, és 'nem érheti szó a ház elejét' dolog igenis az iszlámra hajaz. Mert ezen logika mentén a helyzet non plus ultrája a totális tabu, senki nem mondhat semmit (de csak az egyházról!). Azokról akiknek nincs olyan érdekérvényesítési potenciáljuk azokról persze lehet mondani mindent (pl nem is emberek, a társadalom söpredéke, terroristák stb). Ezek olyan tipikus sértések amik mondjuk cseppet sem humorosak, de keresztény felebarátaink ilyenekkel bombáznak minket nap mint nap. Így elég képmutató dolog, hogy amíg az egyház(ak) sokszor gerinctelen, hazug, és demagóg módon ekézik a riválisaikat, addig kikérik maguknak, hogy őket senki ne ítélje meg. WTF?!

6. Ilyen jellegű vélemény kontrollt, szinte már cenzúrát az internet világában még csak elképzelni is ostobaság. Azt hiszem, a nagy újdonság amit a net hozott, hogy az ellenvélemény, ami régen mondjuk megmaradt egy másik épület, egy másik kávézó stb. falai között, esetleg egy általunk nem olvasott újság hasábjain az most lépten nyomon direkt az arcunkba csapódik. Ebben a helyzetben a régi válaszok csak részben segítenek (nem olvasom, nem megyek oda, stb). Ennek kapcsán azt hiszem az a legnagyobb tanulság, hogy mindenkinek alább kell hagynia az érzékenységéből, mert nap mint nap lesz oka halálosan megsértődni valamire, csak ez semmire sem vezet.

7. Az egész mondandóm lényege: ha én azon hogy "Dögöljön meg minden ateista féreg" át tudok lépni annyival hogy "Szerintem meg ne" akkor tanuljon meg a másik is átlépni ennél ezerszer enyhébb kifejezések felett és ne akarja megmondani, mit mondhatok, mert esetleg majd én is meg fogom mondani neki, hogy mit mondhat, meg a többiek is megmondják mindkettőnknek, hogy mit nem mondhatunk és végén senki nem mondhat semmit.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diaryofanatheist.blog.hu/api/trackback/id/tr406035406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haloventime 2013.04.08. 19:06:54

Szia! Milyen volt a verseny? A csoporttársam beszémolóját már meghallgattam, és nagyon kíváncsi vagyok, tudsz mesélni egy kicsit?

theatheist 2013.04.08. 20:16:31

Szia! Ááá, nekem nagyon elég volt. Igazából a nagyobb részén nem voltam ott, az első nap előadásait skippeltem, mert kb te voltál az egyetlen akire kíváncsi voltam, így inkább hazamentem nagyihoz böszörménybe. Második nap én kezdtem az előadásokat, a második legjobb pontszámot kaptam, mégis engem terjesztettek fel legjobb prezentáció díjra, amit mintha végül ki sem osztottak volna. Nekünk kellemes családias hangulat volt mert egy nagy 100as előadóban voltunk, de a legjobb időpontkor sem többen mint 30. A legkedvesebb tanáraim voltak ott, köztük a témavezetőm. Szerintük nagyon jól sikerült a prezi, annyira hogy egyikük még el is kérte. A zsűri inkább álmosnak tűnt akkor még, főleg a saját tanárunk, aki 5 év alatt nem tanított engem egyszer sem. Aztán jöttek a kérdések: hát nem nagyon tudtak értelmeset kérdezni, de azért próbálkoztak. Egyedül a bírálom mondott jókat, az ő felvetéseire válaszoltam is: a dolgozat nincsen kész, így publikálásra még alkalmatlan. Aztán kávé szünetben olyan aranyos volt, megkérdezte, hogy ugye folytatom a munkát rajta, hát neki is elmondtam hogy nem biztos még, mert hát ausztria meg minden. Majd meglátom, de nagyon jól esett, hogy mindenki azt akarta tudni, hogy folytatom-e, ezért úgy döntöttem, hogy erőmtől függően csinálom tovább. Ha nem is disszertáció de egy jó kis publikáció lehet még. Második napomon már csak a díjátadó volt: 140 díj, 140 taps. Azaz -1 mert magamat nem tapsoltam meg. III helyet értem el. Nem is rossz ahhoz képest hogy egy hónap alatt dobtam össze. Mindenesetre azóta az egész család azt tolja, hogy nekem phdn a helyem és leginkább komikus, hogy előtte mennyire hülyeségnek találták most meg jön az hogy hülye vagyok és tönkreteszem az életem ha nem megyek. Szóval összességében sikeres volt a dolog, de jobb lett volna nem menni. Akkor dögölhettem volna otthon lusta tunyaságban. Mert végeredményben ugyanott tartok: hogy felelőtlen, ostoba vagyok, aki szándékosan csak rosszul dönt. Gyűlölöm...

haloventime 2013.04.08. 20:52:26

Köszi a beszámolót, és gratulálok a helyezésedhez! Üzenetben válaszolok, úgyhogy majd nézd a postaládádat.
süti beállítások módosítása